fredag, september 04, 2009

bokstödet Mamma Nilsson

Jag har börjat fundera lite på att överge bloggen. Lägga ner och fokusera på annat. Dock fungerar den lite som en snuttefilt - den är alltid där och man kan spy hur mycket galla som helst över omvärlden och den tar bara emot det. Saken är den att jag har numer en annan snuttefilt och det i form av en utread nalle från Lagerhaus.
Iggy ville ha den, vi köpte den. Iggy ville att jag skulle ha den i sängen när jag var sjuk, nallen fick vara i sängen. Inte bra för att det gjorde Iggy glad utan även för att den fungerade utmärkt som bokstöd.

Hipp som happ hade jag fastnat med en nalle som heter Mamma Nilsson (pga diverse likheter med mig själv) och hipp som happ har jag blivit ganska fäst vid den.
Jag som varken hade snuttefilt eller något speciellt kramdjur när jag var liten, har i vuxen ålder en nalle som måste vara i sängen för att jag ska kunna slappna av.

Frågan är bara om man kan överge en blogg för en nalle. Visserligen så genomgår bloggosfären en viss snuttifiering, men detta vore att ta i.
Oavsett vad, så funderar jag på att stänga schmut. Jag ser att det finns en hel del läsare men det finns inga kommentarer och en blogg utan kommentarer är lika levande som en sten.

7 kommentarer:

Mickey J Barczyk sa...

Request denied.

Lisalo sa...

hm det gillar jag inte

Pinse sa...

Välkommen i snutteklubben! Jag klarar mig inte utan Tiger. Men jag tycker du kan ha både nalle och blogg! Kram

lisa sa...

jag kommenterar ju så lite att jag kanske inte förtjänar att läsa, men jag hoppas ändå att du fortsätter ditt eminenta bloggande!

schmut sa...

Tack.
Tanken ligger dock kvar och skvalpar.

Stellan o Lotta sa...

Japp, fattar.. men du har ju trots allt en o annan kommentar på din blogg.. Det har inte jag, kan bero på att du skriver roligare, oftare och bättre än mig, men ändå...

Stellan o Lotta sa...

Men jag vill inte att du slutar skriva! Fan heller!! Låt Mamma Nilsson skriva ett tag...