söndag, september 27, 2009

Häxan Surtant


Söndag - jag diskar och tvättar samtidigt som jag pluggar och emellanåt försöker jag tränga in en liten social internetpaus. För att mota tristessen i farstun har jag slaskat på med neonfärger på naglar och ögonlock men påminner mer om Häxan Surtant än om någon av de fashionabla sminkbloggare jag lagt till i min Bloglines. Ska jag vara riktigt ärlig har jag nu hunnit till precis det ögonblick i livet där jag inser vad en makeover skulle vara värd. Den skulle kunna rädda liv. Det vill säga om det fanns makeovers där de inte gjorde om folk så att de såg ut som en pensionerad Jenny Jones.
Vad jag vill ha sagt är att idag är jag lite trött på mig själv.

Det är därför en sådan dag då jag slöglor på just sminkbloggar och låtsas att jag hade orken, tiden och ekonomin att fixa mig sådär extravagant som de gör. Eller njae, jag hade nog inte gjort det ändå eftersom jag känner mig som drag i klassiskt feminina outfits och stilar, men om jag hade varit lite mer traditionell så... Eller nej, jag har alltid varit mer för Kitty (eller Xenia för den delen) än Pernilla Wahlgren. Jag har därför en viss förmåga att spåra in på de mer färgglada och anarkistiska sminkbloggarna. Mer färg, mindre klassiskt. Kaos vinner alltid över ordning.
  • Heartcore - Får mig att vilja köpa saker jag aldrig kommer köpa. Ger dock lust, vilket är mer än Glamour och de andra tidningarna gör.
  • Lipgloss Bitch - Enda sminkblogg jag läst sedan dag ett. Gillar att den är ganska vardaglig. Lyx och glamour är inte för mig, jag gillar svenne.
  • BettieLi - Den här kvinnan har helt vansinnigt vackra ögon.
  • Killer Colors - Färgglad och dramatisk. Ser bättre ut än Hagen i en Hagen-makeup.
  • Rocketqueen - Uppdaterar inte särskilt ofta längre men är underbart inspirerande och färgglad. Jobbar dessutom med smink så hon kan sin sak.
  • Bjooti - Klar favorit som jag återvänder till oftare än hon uppdaterar. Vardaglig, bestämd och egensinnig. En sminkblogg som stryker företagen med håren är ingen sminkblogg utan en reklamblogg.

2 kommentarer:

Katarina (bjooti. splodgy...crazy bloglady) sa...

Åh! Tack snälla för de fina orden!

Heartcore sa...

Såhär en månad i efterhand tackar vi också för de fina orden! Kul att vi väcker lust, även om produkterna är mer eller mindre nödvändiga ;) Men vi tipsar om det vi verkligen gillar.