tisdag, september 29, 2009

hissmusik


Idag betedde jag mig som om jag vore ett halvt decennium äldre än vad jag är :
jag satte mig på den nedfällbara sitsen i hissen under färden upp.

Hade det varit en ironisk grej eller kanske för ett kitchigt foto så hade det varit en sak, men de senaste dagarna har mina leder börjat bete sig som om de vore besatta. Svedavärkbrännkärring is my middle name.

Har försökt förtränga det hela med piller, kaffe och mjuka bloggar som Mon Chéri, Underbara Clara och Drömma. Dagdrömmerier om söta väninnor som kommer med varm choklad, biskvier och kortspel.
Men det vill inte ge med sig, så jag tänker gömma mig under ett gäng filtar för resten av dagen. Enda sällskap en Ben & Jerry vilket med all säkerhet kommer göra att jag fryser än värre.
Om jag är bitter idag så är det inte (bara) pga rådande politiskt läge utan för att jag faktiskt har ett skäl (även om jag gjorde en freudiansk felskrivning i form av för att jag faktiskt har en själ).
Så det så.

Inga kommentarer: