måndag, september 14, 2009

IRL inkluderar nätet

Jag förstår inte varför nätet anses vara en annan värld år 2009. Ungdomar har sex på nätet och det är meningen att vi ska chockeras av deras fördärv. På nätet? En barnkär flicka som jobbar inom hemtjänsten tycker att detta är normalt? Laddningarna flödar och vi sätter en moralisk stämpel på det hela och dömer ut det som omoraliskt för att det inte passar in i vår syn på hederlig sex och samlevnad.

Kanske är det dags att man slopar ord som IRL och online för egentligen är det ju ingen skillnad. Ett samtal är ett samtal och sex är sex. Grannen kan vara sig själv eller låtsas vara någon annan, inget är säkert, sant och för evigt.

Sedan måste jag gratulera DN till att ha gett en sexcommunity gratisreklam. Mer sex på nätet, jawohl!

2 kommentarer:

Lilla Fröken sa...

jag har ju inga piercingar nu, alla hål är igenväxta. och en dermal var inte så lätt att ta ur. den ska skäras ut och den satt som berget så det var en ganska otrevlig process så därför vill jag inte göra om den förrän jag är klar med barnfödande.

Mattias Bomelin sa...

Trevligt att få reklam? Nej tack, jag känner inte att det är bra reklam när de visar Klubb6.se i bilden när texten handlar om en helt annan sajt.
Vi (Klubb6 som jag äger) vill inte förknippas med köp och försäljning av sex, webcam-shower osv. Ej heller medlemmar under 18 år som det nämns i texten.
Texten handlar om porrigt.se och ger enbart oss (Klubb6) dålig PR i detta fallet.
Hela artikeln saknar dessutom helt nyhetsvärde och visar på siffror som jag inte känner stämmer det minst, iallafall inte om jag ska jämföra med vad som sker på Klubb6.