måndag, september 21, 2009

nätdistans

Måndag och jag har insett att jag inte har mycket till cachéminne (i mitt huvud). Studierna denna terminen blev i sista minuten utbytta mot två nätdistanskurser då min hälsa inte är den mest pålitliga just nu, och detta innebär att man loggar in på en plattform för att sköta sin kontakt/information. Tyvärr verkar varje högskola ha sin egen plattform och efter att ha utstått Itslearning och Webzone är det nu dags för Cambro, WebCt och Marratech. Man skulle kunna tycka att the more the merrier, man lär sig mer och utvecklas genom att hela tiden prova nya saker, men jag har antingen blivit för gammal för det här eller så behövs det en röd tråd högskolor emellan.
Jag kan inte förstå hur det kan komma sig att högskolor och universitet som trots allt har en hel del it-utbildningar inte kan få till det bättre? Gränssnitt är usla, användarvänlighet inte närvarande och det slutar med att man printar ut allt användbart för man är inte säker på att man hittar tillbaka.

I ett desperat försök att hitta tillbaka till mina läsare har jag bifogat en dagens outit - skurgumma tar hundpromenad. Märk väl att jag studerat modebloggare och försökt mig på rätta posen.

3 kommentarer:

Mickey J Barczyk sa...

First!!!!!
(har studerat modebloggskommentarerna)

Soya ★ sa...

Ja jag har bara provat på Cambro och det sög, rent ut sagt!

Stellan o Lotta sa...

Japp! Välkommen till det papperslösa samhället där vi förbrukar mer papper än nånsin för att man skriver ut allt..PDF filer, texter från hemsidor, bilder och allt som man bara inte ORKAR läsa på skärmen...
Jag e expert på att printa ut allt!!

Nice skurgummaoutfit, men vad hade hunden på sig??