söndag, september 06, 2009

Söderns tröst

my dinner
Efter att ha varit sjuk i all evinnerlighet, så bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och skrämma iväg bacillerna med sprit. Jag har inte druckit på en evighet och kanske var det vad som gjorde det , men det verkade som en sexa Southern Comfort gjorde susen. Jag skulle vilja säga att det var mina egenodlade tomater (totem samt san marzano nano) som gjorde det men eftersom jag ätit av dem i drygt en månad kan de nog uteslutas.
I vilket fall som helst försvann mitt halsont över en natt.

Nu känns det som om jag börjar bli redo för livet igen. I allafall i små doser.

Tydligen ska lite alkohol kunna mota svininfluensan i grind också. Så även en ateist som jag ska tro på alkoholens tuffa tag? Eller är det dags att hoppa på LCHF-modellen? Kanske är det tron som är det viktiga? Tro, oavsett på vad, en rejäl placebo-effekt kanske?

2 kommentarer:

Studiomannen sa...

Jag blev lite intresserad av att testa kombinationen Southern Comfort och tomater. Nu har jag lite dåligt med pengar för att gå på bolaget. Men tomater finns. Hemodlade och ljuvliga!

Stellan o Lotta sa...

Just därför e jag frisk som en fisk... Sprit!