söndag, september 20, 2009

Tack för besöket


Vad tror du att du ser på bilden? Ett Totalt jävla mörker? Inte riktigt.
Det är någons försvunna sommarparadis. Någons hårda arbete som blivit till aska och det bokstavligen.
Tydligen är det någon labil sate som istället för att ta sig till psykakuten åker runt i Lund och sätter eld på koloni- och odlingslottsstugor.
Iallafall hoppas jag att det är en labil människa på glid och inte en missunnsam surkart som ogillar att folk odlar ekologiska grönsaker och värnar om naturen. Men, eftersom det dessutom var allmän skadegörelse och snattat på området, så gissar jag att det var det senare.

Stugan som saknas på bilden var inte min utan ligger på mitt område. Som vanligt fattas jag bara grönsaker eftersom någon misstar mina zucchinis och tomater för grönsaksdisken på Konsum. Det kan jag dock överleva för det betyder att någon iallafall äter vettigt.

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker synd om dessa personener som fått sin kolonistuga uppbrända denna helgen... Jag fattar inte hur man kan gå in på någon kolonio och bara tutta fyr på den... Är de ett rop efter hjälp eller är de förstörelse.. Att dom/den måste förstöra något.. Fattar mig inte på dessa människor. När ska detta ta slut med all förstörelse i Lund.

lisa sa...

Fan vad ruttet.