fredag, oktober 23, 2009

Fredagskväll och en kärringtidning


Första barnfria kvällen på evigheters evighet och jag firar med en egen påse blandgodis. För att återta förlorade vuxenpoäng tittat jag på en dokumentär (Boys from Baghdad High) och slöglor igenom en Amelia. Den senare köpte jag enbart på grund av reportaget om kvinnor med mycket tatueringar. Visserligen vore det enklare att köpa en renodlad tatueringstidning men de är fullmatade med uppfixade rockabillypinuppor som alla har samma förbenade svalor. Jag måste erkänna att jag tycker det är mer intressant att se Svenssons tatueringar då de verkar följa färre strikta riktlinjer än hos många subkulturer där alla visar sig vara unika individer genom att kopiera samma stilmall. Därför blev det Amelia, tänka sig!

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag kan inte låta bli att tycka annat än att det låter som en skön inställning till allting. Lite som en påse blandgodis. Allting måste inte vara "exklusivt" och nonkonformistiskt - ibland räcker det med massproducerade chokladbitar med hög sockerhalt och man är nöjd ändå.