söndag, november 15, 2009

MOTD - länkkärlek


Man skulle kanske inte kunna tro det iochmed att jag är fröken Trist-PK, men jag är en makeup-junkie. Jag må inte köpa mycket men det jag har kanske står ut från mängden.
I synnerhet är det ögonskuggor som gäller vilket ni kan se på bilden ovan - Iggy kan inte låta bli alla de läckra färgerna från MakeUp Store. Detta är vad hon kallar sin Gröna Gubben-look efter Slimer i Ghostbusters.
Svenskt folk som kan sitt bättre och som har bloggar jag läser regelbundet är
  • Lipglossbitch - en gammal klassiker i gamet
  • Beauty Place - ny i min Bloglines. Kör en hel del egna favoriter oavsett om de är aktuella eller inte, vilket är trevligt. Annars fastnar man lätt bara i pressutskicksrepetationer.
  • KillerColors - den färgglada som är expert på att hitta nya diy-märken och att fixa egna frankenlack.
  • MakeUp my Lack - tjejen som startade egen sminkproduktion! Perfekt för den som vill ha färgglada produkter och vill stödja lokala proucenter. Döpte nyligen en kollektion efter kända svenska sminkbloggare och den kan vinnas hos Lipglossbitch.
  • Fröken Rosa - Lite allt möjligt från smink till accessoarer och definitivt snyggaste layouten
  • Heartcore - en av mina favoriter som alltid väcker ha-begär vilket i mitt fall faktiskt är tämligen ovanligt.
  • P'ssion - ännu en nykomling på min lista som jag hittae via hennes Eyeko-obsession vilken jag helt klart delar
  • Purity - ännu en blogg som nog numer räknas bland klassikerna.
  • Bjooti - favoriten som visserligen har flyttat men som har ett riktigt bra gammalt arkiv på gamla domänen.
  • Fizz Ivy - lokala beautybloggare som hade en intressant Halloween-tutorial.
Vad finns det fler för godingar?

4 kommentarer:

anso sa...

first of all: vielen dank för bra smink-blogg-tips! loves it. vill ju bara börja laborera runt med alla färger & penslar & whatnot. för det andra: okejrå, jag säljer INTE soffan. vill ju inte bli dumpad heller..men är det okej om jag pimpar den med lite nya kuddar och kanske nån pläd?

Susanne Euvel sa...

Tack för dina ord. Fick mig en riktigt tankeställare.

pärlbesatt sa...

Alltid lika märkligt att via blogghoppning hamna nånstans där man aldrig varit MEN se en massa bekanta i bloggrollen/rekommenderade bloggar osv. Liten värld samtidigt som ett nytt fönster som öppnar sig (klyschorna duggar tätare än regnet utanför).

Kommer jag bara ihåg det ska jag komma tillbaks!

Veronica sa...

Åh, vad roligt att hitta Beauty Place i din lista :) Tack så mycket för länken!