fredag, december 18, 2009

Banala frågor

Den senaste tiden har jag frusit något fruktansvärt. Det kan visserligen ha en del att göra med att jag är ganska krasslig just nu, men jag tror det har desto mer att göra med att vår bostadsförening har en ny policy om att spara energi på "onödig värme".
Det låter så bra att jag borde applådera, varför elda för kråkorna, men samtidigt huttrar jag som ett fån. Det trots att det är 18 grader inomhus.
Nu kommer frågan som får mig att framstå än mer som ett fån, men det bjuder jag på:
Varför fryser jag när det är 18 grader inomhus medans jag tycker att 18 grader på sommaren är helt acceptabelt? Varför har jag stickad tröja på mig nu medans jag springer i t-shirt så fort det stiger över 15 grader på våren?
För att mata stereotypen om "dumma bloggbrudar" så bifogar jag denna gulliga bilden.
Tänkte att det kan väl alltid göra någon glad över att få skratta rått. Skadeglädje och hånflin verkar göda alltför många. Själv föredrar jag koffein, fett, socker samt en och annan kittelattack.


Edit: Nu är det 16 grader inomhus. För första gången på länge kommer jag se fram emot att städa i full fart till Dead Boys.

Inga kommentarer: