söndag, december 13, 2009

Fokuserad och ganska blåst

Kanske är det så att jag inte lever i samma värld som andra Svenssons eller så är det kanske så att jag alltid är fokuserad på mat för jag blev riktigt förvånad över att Sydsvenskan gjort ett så fatalt misstag som att skriva att man kunde chatta om tomträtter när det borde vara tomaträtter.
Det tog mig ett tag innan jag insåg att det faktiskt finns något som heter tomträtt.

Samtidigt som jag beter mig som ett yrväder (minus bombnedslaget) så blir jag glad över när jag läser om begravningskontraktet på COP15. Visserligen är det utfört av en konstgrupp och kan således säkerligen förkastas av många som verklighetsfrånvänt, men jag måste säga att det är en av de mest innovativa aktioner jag hört talas om.

2 kommentarer:

Stina sa...

Oj spräcka stygn låter sådär!!! jag har ju bara mina i armhåan så de är svåra att spräcka,men ja,,försiktig ska jag vara,det är inget jag vill göra om:)
Stina

ochjagba sa...

haha! läste tomaträtter... jag ba? varför chatta om tomaträtter? liksom? kan ju va gott, men ärligt. chatta om dom?