måndag, december 14, 2009

Fyndat dåligt självförtroende


För ett tag sedan fyndade jag nitbälten från BikBok på Tradera. Nitar en masse må vara en sisådär 2 månader passé för den som gillar vara ett steg före, men eftersom jag fortfarande är fast i 1996 fungerar nitar finfint för mig.

Döm min förvåning när jag får hem 2 bälten som visar sig vara lika stora som de på barnavdelningen på Lindex! Vem visste att BikBok även hade en marknad bland 8-åriga pojkar?
När jag kommit över den första förvåningen slås jag av nästa - Var är det meningen man ska ha dem? Om de är 80 cm långa med 75cm som längsta skärplängd, så passar de under behån men inte mycket mer. Är det meningen att jag ska behöva genomgå corsettraining för att få dem att passa eller är jag som storlek 38 helt enkelt för fet för kvinnokläder?

4 kommentarer:

Amanda sa...

Varför är det fördomsfullt att säga att personerna som stal min kamera är tattiga? Dom är ju det ;S Jag syftar självklart inte på något speciellt "folkslag" om det var det du trodde.. Vet dessutom mycket väl att personerna som stal den var svenska båda två. En tattig människa i MINA ögon är en person som stjäl saker och lever på andras bekostnad. En rutten liten människa som inte kan skilja på vad som är mitt och vad som är ditt.

schmut sa...

Oavsett vad du menade så använde du ju en term som är fördomsfull och kan även anses vara rasistisk.
Du har en skön blogg men det där stack verkligen i ögonen på mig.

Amanda sa...

Okej, tråkigt att du tog det på det sättet då, var iallafall inte så menat.

Jonna sa...

Det kanske är meningen att man ska sätta ihop dem? :)