lördag, december 19, 2009

Linklove - väl blandat


Vid den här tiden på året brukar det bli allt tystare på bloggar runt-omkring. Folk reser bort, folk stressar runt och det finns alldeles för mycket att göra för att sitta vid datorn. Det är tanken. Själv är jag en av de där som vare sig flänger runt eller stressar, utan fortsätter läsa, klicka och söka. Därför tänkte jag att det kunde vara bra med en post som tar fram lite trevliga bloggar som är så välpackade med poster att man kan fortsätta läsa i all evighet.

  • At least I tried är egentligen inte fotoblogg per se men det är fotona som får mig att återkomma gång på gång. Stort, närgånget och förbannat bra. Hon har dessutom gjort en länkpost över sina favoriter och det är ett eminent sätt att hitta nya bloggar, favoritens favoriter.
  • Purity är en sminkblogg som precis gjort vad många efterfrågat - en genomgång av skönhetsrelaterade webbshoppar. Efter att ha memorerat vilka man kan vilja använda sig av kan man spendera någon timme med att titta på färgprover och sminkningar. Bland annat får genomgången av svart, mörkt och lila mig att hyperventilera.
  • Tsukii är allt gulligt, rosa och kawaii. Tänk er en feel good blogg, Kissies absoluta motsats. Det är lätt att driva en blogg på ironi, sarkasm och bitterhet, men att visa ödmjukhet, självdistans och allmän mjukhet är nog inte lika lätt. Därför väl uppskattat.
  • Jag har fastnat i ålderdomen (allt var bättre förr) och lyssnar på samma musik som jag alltid gjort. Därför har jag börjat läsa Maddes blogg Kill Yr Idolz som handlar om musik man inte alltid visste att den fanns. Uppdateras oftare än man hinner läsa och kommer med bra blandband á la Spotify vilket gör musiklyssnandet så mycket lättare.
  • Och jag ba för bland behöver man något som är in your face. Något som lyckats komma innanför huden men samtidigt få en inspirerad att hoppa upp och göra något.
  • Hedgehogen Sara har hållt på länge och hon fortsätter traska runt precis så som igelkottar gör. Lite mellanläge, lite irritation och lite glädje. Förbannat bra vardagsblogg som jag återkommer till med jämna mellanrum.
  • Fade skulle kunna misstas för ännu en vardagsblogg men ett litet besök hos henne visar att hon har inte bara fler tatueringar än genomsnittet utan också ett rejält bett. Enda bloggen jag vet där en dildo-tävling faktiskt passar in bland recepten på bullar.
  • Försök att inte se så snygg ut gjorde årets bästa julkalender där varje dag var en ny blogglänk. För en blogoholic som jag var det tacksamt att matas med recenserade nyheter att prenumerera på. Att sedan en stor del av blogginläggen handlar om böcker gör inte saken sämre.

Har ni några trevliga bloggtips, så tas de gärna emot.

4 kommentarer:

A.M.O. sa...

Åh, tack snälla!!!

hedgehog-sara sa...

Gulle dig :)

Marlene sa...

Åh tack så jättemycket!

ochjagba sa...

fan va fint!!!
:*