lördag, januari 16, 2010

Bortglömd nostalgitripp


Jag och min man firade 10-års jubileum för drygt en månad sedan. Inför det tänkte jag göra ett kitschigt kort men det föll helt på sin orimlighet då det knappt finns några foton på oss båda tillsammans. Mina eftersökningar resulterade i 4 foton varav 2 var släktuppställningar vid födelsedagsfester och 2 var fyllePolaroider från väl glömda såväl som fördömda tider.
10 år och inte ens ett enda foto på oss båda.

Tittar man i gamla analoga fotoalbum så kryllar det av parbilder. Poserande i värsta stassen och smilande inför kameran. Kanske för att det var något man använda till att krydda minnesvärda tillställningar. Det handlade just om att minnas och bevara medan vi idag med våra digitalkameror fotograferar allt som blixtrar förbi. Vi tycker att vi har inget att förlora för 4gb bilder tillåter närbilder på Carolas ansikte på Se&Hör såväl som 33 variationer av dagens porträtt till Bilddagboken.
Man skulle kunna tänka att ett foto är inte värt lika mycket numer men jag tror att vi kanske bara använder kameror på ett annat sätt idag.

Oavsett vilket så ångrar jag lite att jag glömt ta minnesbilder av oss två innan vi blev vi tre.


(Bilden ovan är från tidigt 2001, 7 kilo tyngre och 25 centimeter längre hår)

3 kommentarer:

Fifi sa...

Ja, det stämmer nog att vi använder kameran på ett annat sätt idag. Förr tog jag mest bilder vid speciella tillfällen och när en filmrulle tog slut framkallade jag korten och satte in dem i album. Nu tar jag en massa bilder som bara blir liggande på datorn. Lite trist, jag måste börja framkalla mer.

Och du påminner mig om att jag måste se till att det finns fler bilder på mig och min kille tillsammans. Tack!

doolallymakeup sa...

Hej, tack för din kommentar.
jag har planera på att göra en ögonbryns tutorial lite längre fram ^__^
ha det bra

Stellan sa...

Jäsiken! Här ser Honk precis ut som en kille här i byn.. Fast den killen heter Ibrahim.. Men de e grymt likt!