torsdag, januari 07, 2010

Låtom oss leka Årets blogg.

Iochmed att jag framstår som lätt sur, bitter och aningslös i mitt inlägg angående Aftonbladet och Bloggportalens tävling Stora bloggpriset, så gör jag ett inlägg med en handfull bloggar jag är förbannat förvånad inte synts bland nomineringarna. Kategorier aside, låt oss länka hej vilt:
  • Book of Miri - har blivit film, har blivit hyllad och har många följeslagare. Veteran med bredd och som gärna sticker ut. Vardagsblogg såväl som litteraturblogg skriven av en bibliotekarie.
  • Bjooti - sminkbloggen som nämns i tidningar, på bloggar, på lanseringsfester och på lokala Kicks. Skulle lätt kvala in under mode alternativt prylar.
  • Sammy Rose - egentligen inriktad på design, pyssel och foto, men är så mycket mer så som de flesta bra bloggar är. Som en mer designinriktad kusin till Sammy Rose finns Dosfamily.
  • Me hearties - förbannat smart blogg. Genomtänkt, rolig och knivskarp.
  • Livet bredvid - fokuserar på hur det är att vara stöttepelaren. Den som må ha hälsan men ser hur byråkratin och maskinieriet tuggar upp människor. Iochmed att hans fru har en egen blogg där hon beskriver sin syn och sin vardag blir det lättare att få grepp om situationen.
  • 50talsjakten - visar att design och inredning inte alltid måste handla om nytt utan att det kan bli en del av en livsstil.
  • Sister Disco - det perfekta exemplet på att en vardagsblogg kan vara vacker och inspirerande utan att tappa på det personliga planet.
  • Jojo Falk - ännu en vardagsblogg men en attans så unik sådan. Illustrationer som oftare än inte visar situationer vi alla hamnar i.
Jag skulle kunna lista ett 20-tal till utan att ens besöka min bloglines, men just nu kräver min kropp att jag besöker min säng.

2 kommentarer:

miri sa...

tack snälla! det värmer verkligen.

att bli nominerad till årets blogg av schmut väger såklart tusen gånger tyngre än vilket aftonblad som helst! håller med dej om din kritik där, urtrista nomineringar.

Fifi sa...

Kul med lite bloggtips!

Ja, usch. Veterinären sa att många katter får problem med njurarna när de blir äldre, men min var bara 6 år nu och hade troligen någon medfödd skada. Hoppas dina små kissar får vara pigga länge!