fredag, februari 26, 2010

För er som saknar pausknapp

Det finns inte så många människor vars bloggar/journals/etc jag följt år in och år ut. De flesta hänger kvar ett år eller två, sedan tappar man taget och hittar nya favoriter. Det är som allt annat - man utvecklas, hittar nya insikter och intressen, och således söker man nya vägar.
Iochmed det så blir det än mer tydligt när det är någon som hänger kvar. Hade jag varit några år äldre hade jag kanske kallar dem gamla godingar, men iochmed att jag är så ung och piffig kallar jag dem istället favoriter. Runt 10 år har de alla följt mig genom datorer, webbläsare och anteckningsböcker. De här är några av de som är så självklara för mig att jag kan inte ens ge dem snärtiga beskrivningar utan länkarna får stå för sig:

  • Shannon Larratt har jag läst sedan han var Glider på Iam.bme. Smart, rättfram och förbannat rolig emellanåt.
  • Helen har jag känt sedan mina första dagar på internet då hon var HellcityHelen med egen domän fylld med bilder från diverse rockkonserter. Nu är hon som jag, gammal med barn, men förbannat skön ändå.
  • Roxanne har bytt alias några gånger men henne poetiska ådra följer konstant.
  • Zory är någon som gör mig helt förbluffad gång på gång. Lever fullt ut och låter oss följa med på resan.


(Alla är på engelska då den enda svenskan som jag följt sedan mina första webbdagar, Izan, dog för drygt 5 år sedan)

Inga kommentarer: