lördag, februari 27, 2010

Internet är inte bara tralala?


Jag är den första att erkänna att jag varit ytterst selektiv de senaste månaderna. Eftersom jag mått kass har jag så gott som bara läst glättigt material på internet. Lite Farmville, lite sminkbloggar och sedan stänga ner. Det kan mycket väl ha rört sig om feghet men jag har haft en känsla av att för mycket sura äpplen från verkligheten skulle få mig att tippa över på fel sida. En sida vilken jag skulle ha ytterst svårt att ta mig upp från och således skulle det kunna fucka upp så mycket med allt jag älskar.
Därför har jag även missat mycket. Min egoism har gjort att jag inte sett, läst och hört om andras liv, och om vi tror på synder, är det kanske den största av de alla? Att vara så inne i sitt eget att man glömmer alla andra?

Eftersom mitt hjärta just nu är ersatt av wellpapp i väntan på en bättre version, så hoppas jag extra mycket på er:
Kanske finns det någon som läser som står i direktkontakt med högre makter? Kanske har extra fin karma gömd undan någonstans? Isåfall får ni gärna skänka Social ingenjörskonst/Loo en tanke. Hon behöver allt det och en påse kärlek.

2 kommentarer:

féline-alizarine sa...

Hörrö, vad ska man göra för att du ska bjuppa på det där typsnittet som du använder här? Har letat! :) (Samma som i Coop Mersmak! xD)

schmut sa...

Ah, fonten heter Cezanne och finns både som gratis och pro-variant. En av få snygga skrivstilar med å,ä & ö.