lördag, februari 13, 2010

Vad vore en bal på slottet?

Läste ut Fay Weldon i förrgår och det var med sorg i hjärtat jag satte in den i bokhyllan. Det är som att vara på en alldeles underbar fest och inse att snart kommer soluppgången och det är dags att gå hem och ta itu med vardagen igen. Att avsluta en bra bok är helt enkelt som en käftsmäll - vad ska jag göra nu?

Jag har suttit och velat ett tag. Påbörjat gammal skåpmat och läst vad jag egentligen förkastat men en titt på Book of Miris senaste inlägg om just böcker fick mig att minnas vad jag glömt och det är att Joyce Carol Oates har kommit med en ny bok.
Helt plötsligt känns det som om solen skiner igen.

1 kommentar:

PerryPie sa...

Hi there! I read the comment on your entry that you'd like more blogs to have lj syndication feeds. Well, if you want, I could make those for you. I really don't mind. And if you've got a paid or permanent account, you can do it yourself. It tells you here:
http://www.livejournal.com/support/faqbrowse.bml?faqid=137&q=syndication

Or if you don't have a paid/permanent account, just email me at londonook@gmail.com with what blogs you want syndicated and I'll do that for you.