onsdag, mars 31, 2010

Glad post och en trevliger påsker

Idag trillade Claras tidning in genom brevinkastet. Precis som väntat var den färgglad, fylld av livslust och små knep som visar på att man måste inte ha pengar för att vara en glad tax.
För er som vill ha en mer detaljerad beskrivning var det som om man blandat Reko, Leilas och Family Living i mixern och tillsatt lite trevlig bloggkänsla. Det var inte bara bloggeri ifrån Clara utan även Sammy Rose och Anna Ileby hade medverkat. Om man slänger in Miriam från Kafferepet, Miri från Book of Miri eller kanske Linnéa från Mon Cheri, så kan det bli en riktig långkörare. En feel-good tidning.

På tal om feel-good så har jag sedan länge insett att många så kallade tjej-tidningar får mig att känna exakta motsatsen. Dock fortsätter jag köpa dem för jag gillar färg och inspiration. Jag gillar i synnerhet att titta på sminksidorna och få galna idéer från modereportagen.
För att kunna underhålla mitt färgintresse men undvika bantningstipsen så började jag för ett tag sedan läsa sminkbloggar. Men det tog inte lång tid för mig att inse att antingen har jag bott under en sten i många år eller så har jag helt enkelt en annan inställning till smink - jag köper mindre och experimenterar mer. Jag struntar i vem som har vad på röda mattan och det skulle aldrig falla mig in att använda mig av 3 olika mascaror för att bygga upp mina ögonfransar inför en endaste kväll.

Därför bestämde jag mig för att starta en egen sminkblogg. En blogg för alla de som struntar i bronzers, primers, nagelbandsremovers och vad man egentligen anses bör göra för att bli vacker som en dag, men samtidigt vill kunna frossa i färg och Cyndi Lauper-inspirerade produkter.
Rugby beauty heter bloggen och den finns här.

4 kommentarer:

Anna sa...

Halloj!
Ja, det var verkligen ingen dålig "detour", men vilken tur att du hittade fram till slut... :))
Det är jättekul att kalenderkonceptet börjat sprida sej och det gör att det blir ännu roligare att fortsätta på något som redan är väldigt roligt. :))
Jag kommer att försöka vara ute på lite olika ställen runt om i Sverige under året, för att marknadsföra den ytterligare, så håll utkik... ;)

Dessutom så fick jag ju ännu en ny blogg att kika in till, för jag återkommer gärna in till dej.

Ha en glader påskur, du också!!
För mej blir det Elmia med sonen.

Anna sa...

Hej igen!
Jag sitter fortfarande och funderar över hur du hittade in till calendargirls via Viva..??
Curious cat wants to find out... :))

Förresten...
Här är två sidor som kanske kan vara av intresse för dej.

http://www.pinuplifestyle.com

http://burleskpunktse.ning.com/

anso sa...

flabbar ihjäl mig over here...ska jobba på pandaporren, lovar!

Sonjaa. sa...

Tjejtidningar är skitjobbiga att läsa, jag undviker dem.

Hälsotidningar är också sjukt jobbiga. Syrran har massa såna eftersom hon äger hälsobutik. "MÅ BRA!! MÅ BRA!!! SÅ HÄR MÅR DU BRA!!! 10 SÄTT ATT BLI LYCKLIG, VAR LYCKLIG NU FÖR HELVETE!!"
Jag skulle få spunk av att behöva umgås med såna tidningar dygnet runt.