tisdag, mars 02, 2010

Fuskare med bakverk


Idag hade jag måndagsångest ända tills jag insåg att det inte var måndag, och då tog jag till slut itu med dagen och gjorde kladdkakemuffins á la Ennui. Eftersom jag trots allt kände lite måndag, så tillsatte jag kanel, kardemumma, muskotnöt och kaffe. Bling på blinget gör vardagen lite lättare. I synnerhet efter att man läst alla skräckhistorier om sjukskrivna som inte anses tillräckligt sjuka men inte tillräckligt friska för att vara friska och således förblir osynliga....och inser att man själv är på väg in i den dimman.
Ska jag dock vara riktigt ärlig är det nog mer omvärldens respons som skrämmer mig. Kommentarerna angående soffsittare, fuskare och parasiter sätter mer tryck över bröstet än något annat. Empati verkar vara omodernt.

3 kommentarer:

Tristessan sa...

Mm det känns så skräck inför den dagen då "det där något" händer. Jag begriper inte hur det skall gå till, skall de samla lik i hög eller vad har de tänkt?! Fusk är trenden i alla fall..

Gsmith sa...

Fin blogg! :)

Kabuki sa...

Svar:
Ja, fantasierna är ibland räddningen när livet gör ont. Kram!