måndag, mars 29, 2010

Inte Cyber-shot, Cyber-skit del 2

Telefonen blev inlämnad. Min man berättade för kundtjänsten på Telia vad som hänt och att vi inte sökte garanti för displayen (vilket hänt långt tidigare) utan för att man inte kunde höra ljud "innifrån", dvs man kunde inte använda telefonen till att ringa.

Idag fick min man ett brev från Anovo:
"Ej garanti pga åverkan. Pris avser byte av display samt hörlursflex."
De räknar med att de skulle kunna reparera den för en kostnad av 1615:- alternativt skrota den för 262:-. Vill vi ha tillbaka telefonen så måste vi betala 343,75:-.
Oavsett vad vi gör så måste vi alltså betala Anovo samt fortsätta betala för telefonen till Telia, vilket innebär cirka 13 månader avbetalning till.

Det hela gör mig så arg att jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen!
Vi har meddelat lokala Telia vad vi ville ha fixat och det ska tydligen gälla under garantin, men när Anovo gör sin bedömning ser de bara till det yttre och struntar i att telefonen har ett inre fel som är helt orelaterat till en sprucken display.
Anovo har dessutom mage att kräva svar inom 7 dagar och det via brev, fax eller email. Kundtjänst via telefon har de inte så man kan inte försöka förklara för dem vad som hänt och vad man egentligen vill.
En snabb googling visar tyvärr att jag är inte den första som blivit lurad av Anovo och jag kan inte låta bli att fundera över varför Telia ens vill förknippas med ett sådant företag?

Vad som står helt klart för oss är att om det här inte fixar sig så kommer vi aldrig anlita oss av Telia igen.

2 kommentarer:

idan sa...

känns nästan som ett fall för PLUS, det här..! värsta utpressningen ju.

Toivanen sa...

Haha inget nytt tyvärr.

Dom har alltid varit skit, kommer alltid att förbli skit.
Skickade in min digital hdbox. dom skrotade kartongen och skickade boxen tilblaka i en plastpåse och en liten jävla låda, varför inte bara skicka tilbaka i samma man skickade in?

Ingenting har lagats på allt jag har skickat in.
Slutat med att man köper nytt tyvärr