måndag, mars 22, 2010

Inte Cyber-shot, Cyber-skit


För ungefär ett år sedan fixade jag mig finfina mobilen med finfina kameran och allt var så rosa så.
Efter en månad började började linsskyddet haka fast sig, men vad är väl det när man är förälskad?
Ett tag senare sprack displayen men eftersom jag själv är full av sprickor, ärr och så kallade fina linjer, så intalade jag mig att det gav mobilen karaktär.
Ibland dog mobilen och ibland hakade den upp sig med ett Vänta alternativt Uppdaterar, men vem har inte sina dåliga dagar ibland?
Idag slutade den helt med att vara mobiltelefon och bestämde sig för att bara vara mobilkamera: jag kan inte höra vem som ringer och vad de säger. Jag kan inte ens höra om det tutar upptaget när jag ringer någon eller om signalen går fram. Den är dock så vänlig att den tillåter mig att höra att någon ringer, men att få samtala, nej nej, där går gränsen.

För varje mobiltelefon jag köper, så verkar jag köpa ner mig. Desto fler funktioner de har, desto sämre fungerar de.
Så, om någon vill mig något, skriv det på en lapp och lägg det på posten alternativt maila.

Inga kommentarer: