tisdag, mars 09, 2010

Psst


Ni har väl inte missat att Underbara Clara håller på att dra igång en egen tidning med hjälp av Västerbottens Folkblad?
Vi är många som klagar på dagens utbud på tidningar vilka alla är fyllda av "bli stolt över den du är men banta 5 kilo på två veckor så att du kan fånga drömmannen", så varför inte testa hennes variant som jag gissar är helt fri från bantningstips?
Min gissning är att ju fler vi är som stöttar henne nu, desto större är chansen att hon får fria händer att utveckla den helt till vad hon vill. Iochmed att hon är den hon är (matglad kristen feminist i Norrland), tror jag att hennes intåg på arenan kan skaka om lite i tidningvärlden. Eller iallafall, jag hoppas lite.

Dessutom måste jag erkänna att alla Umeå-bloggarna får mig att vilja välja bort Skåne för deras landsdel.

(foto (c) Underbara Clara)

4 kommentarer:

underbaraclara sa...

Tack fina du! Vilket inlägg

kram

schmut sa...

Det är du som ska ha tack. Efter din eminenta jultidning så är jag riktigt sugen på mer.

underbaraclara sa...

Härligheter!

Linn sa...

Men! Skåne är ju superfint. Bloggmänniskorna där får väl ta sig själv i kragen och börja berätta hur vackert den delen av landet är. Själv gör jag mitt bästa för att pusha för Danmark, men det är sällan någon som vill flytta hitåt :)

PS. Men jag håller fullständigt med om underbara claras tidning - den är en liten inspirationsbefrielse!