fredag, april 30, 2010

Tipsa lätt

Klockan är halv 4, fåglarna börjar vakna och hunden tror att jag är allmänt dum som inte inser det underbara med att sova.
Istället surfar jag lite, promenerar runt i lägenheten, gör småsaker och surfar lite till. Snart blir det hundpromenad men så länge det är mörkt känns det lite osäkert.
Den senaste tiden har varit ett töcken av trötthet. Virrvarr av läkarkontakter och sjukhusbesök. Slogs med förvåning av hur fräscht sjukhuset i Trelleborg var och blir chockad över hur mycket reumatologen i Lund påminner om 80-talets Sovjet. Jag borde anteckna allt som händer men det tar emot. Jag är mer än det här. Kanske är det därför det känns så befriande att blogga om ytliga saker på engelska. Fokusera på fotograferandet av kosmetika och låtsas som om allt är fint som mjukvispad mascarpone.

Vad som fick mig att ens logga in här på schmut var att jag via Sjumilakliv hittade en blogg om att leta sig genom vården. Personligen vill jag inte riktigt skriva om hur jag mår eller ens skriva när jag mår som jag mår, så det känns bra att veta att det finns folk som gör det oavsett hur de mår. Det behövs.

2 kommentarer:

Darling sa...

Så det är du som ligger bakom Rugby. Kul att få ett ansikte på den absolut coolaste skönhetsbloggen av dem alla!
/Darling

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.