fredag, maj 07, 2010

Vad vill du göra idag?

Vattenkoppor in the house innebär repetition, uttråkning och "Jag har ingen att leka med". Nu mer än någonsin önskar jag att vi hade en
  • trädgård, 
  • fler barn samt en 
  • fet ekonomi. 
Det senare mer än någonsin eftersom sjukskrivning (läs värk innebär rörelse- och sömnproblem) utan sjukskrivning (läs doktor som säger att hon vet ju inte vad som är fel än)  innebär noll pengar vilket innebar att jag igår släpade alla våra besparingar (läs pantflaskor) till affären som en annan fattiglapp.

Jag känner mig lite som en karaktär i the Royal Tenenbaums. Ja, det eller en biroll i en Woody Allen-film med en touch av Ringaren från Notre Dame. Tur att mina naglar är vällackade, annars skulle allt vara förlorat....ah.

Förresten, kan man hyra en vattenkoppsmittad lekkamrat från Manpower? Det vore superduper. I synnerhet om det var avdragsgillt som andra hushållsnära tjänster.
Äh, förresten, jag glömde att vi var fattigfolk. Nevermind.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.