torsdag, juni 03, 2010

Tradera-freaks, tips

Tradera är min home-boy även om jag inte säljer alltför mycket där numer. Köper gör jag alltid, allt från vintage sminkförpackningar till SvampBob-kitsch till dottern.
Ska jag vara riktigt ärlig så är nog Tradera de flestas homeboy och iochmed att de nu kör en ny bloppis-drive så hoppas jag att fler tar tillfället i akt att knyta sin blogg till en bloppis via Tradera. Det finns så många bra bloggar som skriver om sina egna alster, vare sig det är knyppling, sömnad eller markers, och en hel del andra som skriver om vintage-fynd, från böcker till handväskor och Tura Satana-toppar, vi andra suktar efter.

Min favorit bloppis är inte knuten till bloggen men för er som missat det så har Book of Miri en finfin lista som Nervegas på Tradera. Annars finns det även godingar i form av I love recycling och Tjelsi.

Om det inte får er att vilja sälja era grejer (till mej) så är det dessutom så att de som har en aktiv bloppis med och tävlar om presentkort på HM:

"Juryn utser dagens bästa auktion, som belönas med ett presentkort värt 300 kronor. Varje söndag kommer samma jury välja ut veckans auktion som vinner ett presentkort värt 1000 kronor."
Iochmed att det just nu endast finns 23 bloppisar har man tämligen stor chans.

1 kommentar:

Catrin sa...

Åhå bra tips! Jag både köper och säljer mycket på Tradera. Läste om bloppisen men glömde. Ska ta o kika närmare på det.

Ha det göttgött!