måndag, september 27, 2010

En parantes

Saker har äntligen börjat röra på sig. Då menar jag inte enbart att brunskjortorna tagit sig in i riksdagen via folkets valsedlar, även om detta är illa nog, utan även att jag äntligen fått tid för en operation.
Operation rädda valarna Lisas rygg har inletts. Dock kommer det ske på bortaplan och det blir en resa till Nacka för att börja fixa till det hela.

Kanske borde vi även ta tag i Operation rädda Sverige från den inskränkta idiotism som är Sverige demokraterna? Jag drar mitt strå till stracken genom att gissa mig till att många av de som röstat inte haft orken att arbeta sig igenom SDs historia eller politiska program, utan bara sett en liten vilsen pojke som ser ut att behöva adopteras, skolas om och få lite varm soppa. "En sådan liten sötnos kan väl inte vara rasist, kan han det, Nisse?"

Jag må inte vara Gudrun Schymans största fan men hon säger något vettigt i att det är viktigt att skärskåda deras politik. Det handlar inte om att ge SD mer utrymme i media utan att stoppa huvudet i sanden medan de målar om Sverige brunt med sina billiga offer-retorik och statistiska kullerbyttor.

1 kommentar:

Birgitta sa...

Nä men... åh, vad kul att du tittade in! Kommer följa din blogg också... om jag får? :-)