måndag, januari 03, 2011

Mössa i hand och blicken i marken

Volvo uppskattar inte att folk i deras led är missnöjda och vokala. När Volvo får frågan om vad som gäller sägs det
"På en generell fråga om hur anställda får framföra kritik mot företaget de jobbar på, svarar Lundberg:
- Skillnaden är hur många och vilken typ av personer som tar del av kritik och kommentarer. Man har olika kontext."
från DN
Ytterst intressant vilket gör det möjligt för flertalet tolkningar. Jag gissar att ett snack med facket således inte skulle anses okej?

Dessutom, när ska folks Facebookande få ses som vad det är ; fikasnack med vänner och bekanta.
Bara för att företag aktiverat konton där och pr-folket blir helt till sig över alla möjlighter att framstå som folkvänliga och hemtrevliga betyder inte att medelSvensson ser på siten som något annat än ett mass-sms.


Flattr this

1 kommentar:

Anonym sa...

Någon som är förvånad över anledningen till att företag föredrar konsulter nu?