söndag, januari 23, 2011

Pappersnörderi

journal
Har du någonsin stört dig på att linjerade papper har för brett mellan raderna? Minns du en svunnen tid då linjerade blad hade samma avstånd mellan ränderna som rutade blad hade och fortfarande har?
Jag gör. Letar fortfarande efter block där man kan skriva skrivstil utan att det blir massa luft över som måste fyllas med något och vips har man börjat skriva med gigantiska bokstäver bara för att ett block ska användas, älskas och fyllas.

Om du vet var jag hittar ett bra papper/block med smala rader - please tell. Du skulle inte bara göra min dag utan min vecka och antagligen hela min månad. Så nördig är jag.

3 kommentarer:

Emmie sa...

Jag gillar också smalare rader. Om jag minns rätt så har moleskine smalare mellan raderna än de flesta andra block.

Monstruösa Margit sa...

Jag hittade några (kinesiska? japanska?) anteckningsböcker på Åhléns för ett tag sedan som hade smala ränder. Neutrala anteckningsböcker i brunt.

Anonym sa...

tror det är samma som margit menar: muji på åhlens har fantastiska block som har smala och lagom linjer. lycka till!