lördag, januari 15, 2011

Rullar på


För en sisådär 6 år sedan när jag var ung och pepp, så efterlyste jag rollerderby-tjejer. Tji fick jag för då var det bara något galna amerikanare gjorde. Nu gör alla de tuffa svenska brudarna det... Och tåget har verkligen gått för mig.

Istället för att verka bitter blir jag oerhört pepp på att åka när jag ser Katta Kvacks äventyr med Stockhoms derbytjejer. Inser dock mina begränsningar och får nog nöja mig med att klappa mina finaste rullor (har 2 andra par) och dra dem ner till Konsum när det blir finare väder...
Published with Blogger-droid v1.5.9

5 kommentarer:

lisakristin sa...

Men det är rätt coolt att ta de där ner till Konsum också!

Katta Kvack sa...

Men man kan ju bli en NSO också, som inte åker med gör en massa andra saker.

anna sa...

men det finns ju rollerderby-tjejer i malmö/köpenhamn med :D

schmut sa...

->Anna; Ah, problemet är inte att det saknas lag utan att min rygg inte kommer klara det fysiska som roller derby innebär.
Dock är Malmölaget tämligen nybildat.

Mirijam sa...

"Dock är Malmölaget tämligen nybildat"

Nåja, nästan ett år har vi hållit på faktiskt... Du får väl komma och kolla in en träning någon gång!