fredag, mars 04, 2011

Åh Gurt...


Kärlek är att hitta en ny vän i kyldisken. En vän som min mage kommer älska, även om jordgubbsinnehållet är är tveksamt (de känner sig tvingade att skriva ut att den innehåller naturlig jordgubbsarom förutom allt onaturligt jorgubbsrelaterat).
Dessutom är det en litersförpackning vilket är vettigare än de där små bebismåltiderna de annars vill få en att köpa.

Hopp om jorden, there is.

Nu är ju Gurt inte en nyhet i sig men för oss här nere på vischan, typ sydväst om Lunds centrum, är det en nyhet. Våra lokala butiker tar fortfarande inte in något annat än sina förbannnade Alpro 4-pack med slisk.
Published with Blogger-droid v1.6.7

3 kommentarer:

lisakristin sa...

Jag blev väldigt glad när jag hittade den i affärn idag, tänkte, åh, en gurt som inte nödvändigtvis smakar soja, men åh. Tyckte den smakade sur havregryngröt. Dock, plus för större paket, och det måste väl bli ett lite billigare literpris än de andra?

schmut sa...

Min kostade 32 kronor och även så dyr, så var den fortfarande billigt literpris i jämförelse.
Smaken var väl ingen sensation men i jämförelse men Alpro (soja) som jag tycker kan vara lite väl sötsliskigt kemikaliestinna, så är den helt okej.

Överlag så föredrar jag visserligen havreprodukterna då de oftast har mindre tillsatser än sojaprodukterna plus att man inte tillsätter vanilj till allt. Jag tycker att Oatlys havremjölk är mumma. Chokladvarianten är lyxmumma.

schmut sa...

Och ja förresten, mina katter (och hund) håller med då de föredrar Oatlys Imat (fejkgrädden) framför mjölkprodukter med eller utan laktos.