lördag, mars 05, 2011

Lära gamla hundar sitta

Idag har jag lärt mig att det finns något som heter threaded eyebrows. Eftersom jag bott under en sten ytterst länge, säkert sedan 93, så trodde jag att det kanske var något slags rolig sorts eyebrow extensions. Tänk synthfläta rakt ner i ögat.
Det var det icke.

På tal om hår, så ska jag nog klippa av mitt. Jag är inte gjord för långt hår och långt hår är inte gjort för mig. Det blir inte lättare då jag avskyr borstar och kammar håret en gång i veckan högst.
Med längre år känner mig som en blandning mellan soccer-mom och transa.

Jag har även funderat på om det inte är dags att skaffa en riktig väska. Något snyggt och läckert. Sedan slog det mig att duktiga flickor syr och pysslar ihop sin väska alldeles själv för att få något überpiffigt och unikt. Då tappade jag helt lusten med ny väska. Recycle - because you're worth it slö.

1 kommentar:

Mickey J Barczyk sa...

Arabiska damer använder tråd för att norpa hår. Och det går fort som fan när de gör det. Det är bara till att fråga närmaste arabväninna, min erfarenhet är att alla arabiskor kan tekniken.