torsdag, juli 14, 2011

En tidning för mig?

Iochmed att jag regelbundet köper Alpro-produkter fick jag ta del av ett erbjudande där man kunde testa lite tidningar. Ingen av tidningarna var mitt i prick men ToppHälsa var den som låg närmast. Jag har tidigare fått direktreklam för den (såväl som Iform)och spytt galla över deras diethetsande och kanske är detta tillfället inget undantag?

Jag älskar att läsa om mat och löpning men jag avskyr att det verkar förutsätta att jag har problem med min kropp, min vikt och min självkänsla. Vad hände med inspirerande tidningar som tar deras läsare för vad de är - glada kvinnor som vill leva hälsosammare utan pekpinnar, smånyp och korvstoppningsmetoden?

Man kan väl skriva om livsstil för kvinnor utan att ta för givet att tidningen bara läses av olyckliga satar? Träningstidningar för båda könen, exempelvis Runner's world faller ju inte i den fällan, utan handlar om att tillvarata den du är och boosta det, inte att fokusera på alla misstag och skavanker du må ha.

Jag skulle vilja springa ToppLoppet men jag är inte säker på att jag skulle vilja betala och stödja ett pr-jippo för en tidning jag inte skulle vilja att min dotter läste (utan att det sköt hennes självförtroende i sank).
Published with Blogger-droid v1.7.1


Flattr this

3 kommentarer:

Fifi sa...

Jag hatar att de som gör tidningar för kvinnor tycks tro att alla läsare är helt missnöjda med sitt yttre och vill ändra på precis allt. Så trist.

Cinderalley sa...

Hear hear!

Ruina sa...

Sv: Magen säger inte så mycket, så det verkar vara en bra diet för min del. Lite tråkigt är det ju, men det varar inte för evigt som tur är :-)