tisdag, juli 12, 2011

Vård ta mig fan!

De senaste timmarna, ja, ungefär hela dagen, har jag ägnat åt att få tag i någon som vet något alternativt kanske bara titta på mig och säga Hepp, det där är felet och så här gör vi. Ta det lugnt, gråt inte, det här fixar vi i ett nafs med lite silvertejp och kaffepaus.

När jag ringde till experterna på KK så sa de inte så rakt ut men sammanfattat att Du har nog fått livmodertapps-framfall så sluta studsa runt så mycket. Du är väl inte tjock för då får du skylla dig själv?! Ring någon annan. Hej hej.

Eftersom jag gör vad folk säger (snäll som jag är) så ringer jag någon annan. De säger Nämen hej, du ska inte till oss utan ring KK alternativt någon annan.

Eftersom jag gör vad folk säger (dum som jag är) så ringer jag någon annan än någon annan. De säger Nämen hej, nä, nu har något blivit fel. Vi kan inte hjälpa dig utan ring till någon annan som kan hjälpa dig komma rätt. Ring och ta ingen skit!

Eftersom jag gör vad folk säger (det har vi ju förstått vid det här laget, eller hur) så ringer jag en tredje någon annan. De säger Hoppsan sa, så här ska det inte gå till. Kom hit i morgon om du fortfarande kan stå på benen så fixar vi en 6veckors remiss. Om benen tar semester och huvudet blir vitt, åk till KK och demonstrera.

Ja, visst har vi en finfin vård här i Sverige där enheterna tar sitt ansvar och bryr sig om sin medmänniska? Kanske ska jag se min resa genom vårdenheterna som årets semester och vara tacksam som få?

2 kommentarer:

Fifi sa...

För jävligt…
En gång trodde jag att jag hade en knöl i bröstet och jag vet inte hur många samtal jag fick ringa och hur mycket tid jag tillbringade i telefonköer. Vårdcentralen hänvisade till bröstcanceravdelningen, men när jag väl fick tag på någon där kunde de absolut inte hjälpa mig. Nå väl, det visade sig vara en muskelknuta eller nåt.

Tack för app-tipset, ska kolla upp den!

Tristessa sa...

Fast ibland skall man nog bara ta sig till kkakuten utan att passera telefonen. Hoppas det löser sig för dig!!