onsdag, augusti 31, 2011

Bitter kärring i spåret


I ett försök att vara något mer positiv och inte se allt nytt som skrämmande eller trist, startade jag ett litet upprop bland vänner och bekanta för att springa Iform-loppet i Malmö. Egentligen är sådana event inte alls min melodi men det var just det som var min tanke. Iochmed att jag behöver pepp för att fortsätta springa trots smärtor, så ville jag sätta ett mål jag inte kunde hoppa av i sista minuten.
Därav ett lopp på lagom distans i en stad nära mig.

Igår sprang jag det och tyvärr var det så dåligt organiserat att jag nästan skämdes för att jag fått mina vänner att betala för deltagandet. Jag var långt i från mitt personbästa, vilket brukar kräva att det finns fysiskt utrymme för att springa, men jag dök upp, genomförde och var trevlig under tiden.....för att sedan lacka ur (väl hemma) och skriva ett surt email till arrangörerna.

Fler lopp blir det, antagligen Yddingeloppet inom det närmsta, men antagligen inte fler mediaevent med konstruerad systerskap så som detta.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Dessi sa...

Bra jobbat! Och snygg är du också! :)