söndag, augusti 14, 2011

Har du något att berätta kära vän?

Det ringlar runt en liten utmaning på bloggarna och för en enda gångs skull blev jag faktiskt lite sugen på att medverka till spridningen. av Karins konstgrepps hemlisutmaning. Det gäller inte de coola hemligheterna utan de du får ont i magen av och skulle vilja inte bara gömma under den sk skämskudden utan nita utav bara den tills de försvinner.

Det tog mig ett tag att tänka igenom och hitta mina mörka små hemligheter men de finns helt klart:

  • Jag brukar referera till mig själv som en blondin men eftersom jag inte låtit min naturliga hårfärg växa ut sedan jag var 16, så har sanningshalten varit tveksam. Nu i somras insåg jag att jag är inte längre blondin utan kan definiera min hårfärg som 50/50 gammalt diskvatten/vitt. 

  • Kan dra ut skinnet på min mage 10 centimeter tills det ser ut som något slags fladdermusvinge. Så går det när man går upp 36 kilo under förlossningen och förlorar 33 på en månad. Hoppsan. Vanligtvis försöker jag trycka ihop min löshud till en liten korv och rulla ned den i byxan. Från fel vinkel kan det nog se ut som en penis. 

  • Jag har ibland ljugit och sagt att jag är föräldralös. Genom åren har det varit enklare än att förklara hela dramat och varför de inte funnits där.

  • En gång blev jag ihop med någon för att han tjatade så förbannat och det var enklare att bli ihop för att sedan dumpa honom, än att stå ut med hans förbannade puppy eyes. Elakt så att det förslår, visst? Han hann dock dumpa mig först så jag gissar att min karma håller sig uppe lite till.

  • Jag är  framstår hellre som ytterst asocial och too cool for school än erkänner att jag faktiskt är blyg och inte vet hur man ska bete sig i möblerade rum. Glor jag på dig så är det inte för att jag är en surfitta utan för att min moder var en alkad sådan vars handlingar dödade min självkänsla.
Nu är det din tur!

Inga kommentarer: