torsdag, december 01, 2011

Partytrick

Läste bland kommentarerna till en post angående det fasansfulla penntricket hos Karins konstgrepp att det tydligen var fler än jag som trodde att Veckorevyn uppmanade till cirkuskonster:

"åh, jag missförstod länge det där penntricket och trodde att man skulle kunna ha pennan balanserandes uppe på brösten..."  Från M
Jag tyckte länge att det var mäkta konstigt att andra tjejer verkligen lyckades stå stilla och balansera en trist pennstump, men inte jag.
Långt senare förstod jag att det var ett test och inte ett trick. Synd. Partytrick är så förbannat mycket roligare än test som går ut på att skjuta självkänslan i sank.

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag förstod heller inte riktigt det där med penntricket förut.. men sen har jag alltid haft liten a-köpa utan något häng öht.. :)

Apropå ämnet så har galna Mona och hennes knäppa läsare avhandlat det rejält några gånger:

Malin sa...

och länken: www.bloggfamiljen.se/monasuniversum/?p=6421