lördag, juli 14, 2012

We were on a break!

Jag minns en tid när en tumme upp i sommartiden betydde att man vill ha lift.
Just nu känns det mer som ett sätt att nätverka med människor man knappt känner mest för att det är så man gör nu förtiden.

Bestämde mig hastigt och lustigt att avaktiviera min Facebook i går efter att ha insett hur mycket tid jag ägnar åt Facebook-relaterade saker. Är det inte att aktivt kolla på sidan så är det att deleta all spam från olika spel, email-notifieringar om att någon skrivit något i en grupp jag inte ens visste jag var medlem i  eller vansinniga uppdateringar som sänds till min android om att "Nu har x laddat upp ett foto" eller "X gillade Qs status".

Den här sommaren må ha varit usel rent ekonomiskt såväl som gällande vädret men jag vill inte behöva se tillbaka på den som sommaren då jag gillade statusar om att foppa-tofflor flyter och att vädret suger.
Facebook tar död på min kreativitet, individualitet och lust att göra något annat än att bara tokglo på en skärm. Så japp, vi har tagit en paus Fejjan och jag.

2 kommentarer:

Andrea L Ö sa...

Hej Lisa!
Det här kan vara ett smart drag, och låter ju nyttigt för dig :)
MEN några i Make Up-bytesgruppen saknar dig och undrar vart du tog vägen! Vi blev så förvånade och undrar om du ville fullfölja bytena du var mitt inne i?

schmut sa...

->Andrea: Allt är skickat från mitt håll? Iochmed att jag avaktiverade mitt konto så syns ju inte de bilder med saker kvar, så ingen kan försöka med ett nytt byte?