onsdag, januari 23, 2013

Hälsohetsad bärbar

Min finfina nya MacBook dog förra året. Mitt i allt lade hårddisken av och med det försvann alla resttentor och annat fint jag arbetade med. Nu är det visserligen relativt billigt att köpa en ny hårddisk men mitt moment 22 är att jag iochmed sjukdom inte klarat plugget fullt ut och således inte får CSN. Resttentorna som försvann med den döda hårddisken var de som skulle ge mig mitt CSN. Jag har således inte ens pengar till en ny hårddisk utan lever på lånad dator, gammalt knäckebröd och en gnutta hopp Man skulle kunna säga att det var inte the dog that ate my homework utan det var the harddrive. Sann historia.

Man skulle kunna tro att karma var på min sida iochmed att jag skänkte bort mina två laptops (en Acer och en Asus) förra året och att det således skulle regna bärbara datorer över mig, men nej. Så har inte hänt. Det enda som kommer från himlen är snö.

Dock gissar jag att karma i form av massiv kritik och minskad försäljning kommer drabba Acer efter deras reklam. Det och mer snö.

Inga kommentarer: