torsdag, januari 31, 2013

Seg liten gurka

Jag kan vid ett tidigare tillfälle idag sagt att jag är ungefär lika fit som en gurka. Det kvarstår tyvärr som fakta men jag är nog en seg liten gurka.
När jag hoppade på plankutmaningen hade jag någon liten naiv idé om att jag skulle träna upp mig genom fler dans/aerobicspass och inte lika många löpningspass. Låta hela kroppen få svänga runt och bli starkare. Mer jämnstark än bara starka ben och benhård vilja.
Det blev inte så många danspass i januari. 3 stycken närmare sagt. Vad det beror på vill jag inte peka ut sisådär men det faktum att jag har rytm som en slanggurka kan nog ha något med det att göra. Det blev t.o.m fler semlor än danspass.

Mitt plankrekord blev därmed visserligen ett rekord (med min utgångspunkt kan alla vinna) men inte de där 4 minuterna jag trodde benhårt på.
Sista plankan för januari blev 2.12. Mindre pga att jag blivit starkare, mer pga att jag avskyr att inte kunna prestera.

3 kommentarer:

Suzan sa...

Träna ihop ngn dag? :)

schmut sa...

@Suzan Jag är inte medlem på något gym längre utan tränar hemma som den fattiga student jag är. Funderar dock på att återansluta mig till Actic när de öppnar upp på Högevall igen. Var tränar du?

Suzan sa...

Tränar och arbetar på Actic, har spinningpass på måndagar och torsdagar :) maila så kan jag boka in dig som gäst ngn gång om du vill? Kram!