onsdag, februari 06, 2013

Drawing challenge - En låttext

Än en gång har jag följt min första idé och sett till mig att hålla mig inom en timme (mina egna regler):

Låten ifråga heter Two-headed dog och är med Roky Erickson. Den brukar ofta nynnas under kvällspromenaderna med hunden vilka är som gjorda för Roky Erickson. Inte minst eftersom min hund Roky är döpt just efter mannen ifråga; samma blick, under sin mammas förtryck/varma täcke och allmänt förvirrad.

Nu är texten till låten något mer komplex och som alltid med Roky (mannen, inte hunden) något psykadelisk, men min första tanke är att en hund med två huvuden inte skulle vara något ont, utan dubbelt av det goda. Mer gos, mer boll-lek, mer kärlek i de bruna ögonen och ja, färre saker att plocka upp i svarta påsar.
Så det blev ett freakshow-porträtt av hur min jycke skulle te sig om han hade två huvuden och således 4 skelande ögon.

Hela drawing-challenge, den andra omgången, hittar du hos Maja

Inga kommentarer: