torsdag, februari 21, 2013

Insikter och utsikter

De senaste månaderna har varit ganska låga men av någon anledning tog det sig en rejäl dipp på sistone efter att ha varit på väg uppåt ett tag. Bergochdalbana som mående.
Borde egentligen ta kontakt med vården men piller, läkare, Försäkringskassan och allt vad det innebär får mig att hellre gömma mig under täcket. Det känns som om processen att ta sig dit, för att kunna må bättre sedan är nästan värre än att enbart må kass. Allt som ska redas ut, vad som är psykiskt och vad som är fysiskt. Hur man tar sig över alla hinder, om man anses funktionshindrad eller bara allmänt på seg bar backe.
Jag får inget csn eftersom jag var sjuk förra terminen och missade poäng, men inte heller någon ersättning från annat håll eftersom jag är en studentajävel. Lägg till att min make är långtidssjukskriven från ett knegarjobb och ni kan gissa hur mycket pengar det badas i.

#Blogg100 såväl som teckningsutmaningen ger mig ett syfte när studierna känns helt övermäktiga, vilket är mest hela tiden just nu. Dock har många av teckningarna känts förbannat trista och inte alls något jag vill visa upp ens för Iggy. Dagens skissande blev dock lite roligare och jag gav mig en tidsfrist som inte var enbart en timme utan två! (Ironin i att jag skriver om att ha gått in i väggen och samtidigt ger mig själv en massa regler och pekpinnar går mig inte förbi..)

PS Till bilden serveras gärna Miss Derringer.

Inga kommentarer: