torsdag, februari 07, 2013

Min själ för en semla

För drygt tio år sedan fick jag efter flertalet år med magsmärtor kollat om jag var laktosintolerant. Svaret var nej och man gissade att jag hade IBS istället. Dock försvann smärtorna de perioder jag endast åt vegansk kost varav gissningen att det trots allt hade med mjölk att göra. Hej hej mjölkallergi!

Även om jag inte är mycket för varken mjölk eller yoghurt, så älskar jag ost...och semlor. Inga konditori gör semlor med sojagrädde och oftast har även den släta bullen mjölk i sig. Impulssmaskande av semlor är därför uteslutet och det är något jag sörjer minst lika mycket som avsaknaden av lagrade ostar.
Därför blev det min första tanke när dagens tema i Drawing challenge dök upp: Ditt paradis.
Frågan är bara hur man ritar något så enkelt som en semla så att det faktiskt ser ut som något superdupergott och inte bara platt? Det vet jag inte, jag tänker bara på semlor.
Resterande deltagare såväl som alla teman hittar du hos Maja.

Inga kommentarer: