måndag, februari 04, 2013

Nytt tåg - Drawing challenge

Detta året har jag försökt återgå till att tecka, måla och skapa mer. Inte bry mig om värkande fingrar som inte gör vad jag önskar utan vara glad för att de kan göra något.
Dock fastnar jag lätt i samma gamla spår där jag inte utmanar mig, så i ett försök att göra något utanför min bekvämlighetszon hoppade jag på Drawing challenge. En meme där man istället för det sedvanliga fotograferar istället ritar enligt teman. Att göra vad andra säger till mig är inte min starka sida så självklart hoppade jag på.

Dagens tema var Vägen till. Efter att ha grunnat ett tag så kom jag på Vägen till ett normalt liv vilket för mig innebär Fluoxetin. Det får mig att leva mer fyrkantigt, normalt och utan att leva enbart efter impulser. Jag har inte lika mycket ångest, depressioner och kan fungera i ett socialt sammanhang.

Dock visade sig min challenge inte kunna leva i ett normalt sammanhang bredvid ett pysslande barn då hon råkade välta ut vattnet till vattenfärgerna över min teckning, varav det var till att improvisera och klippa isär. Därav dubbelchallenge: rita och rädda.

Inga kommentarer: