tisdag, februari 05, 2013

Nytt tema

Dagens tema på Drawing challenge var Närmast hjärtat. Min första skiss var den översta för vad är egentligen närmast hjärtat om inte en själv? Allt det vi älskar är egentligen knutet till oss själva först och främst varav egot styr.
Men det första jag tänker på när jag vaknar upp på morgonen är ju inte mig själv utan Iggy. Därför blev det en teckning av henne vid 3 års ålder när hon hittat mitt dyraste smink och slaskat på en finfin clownmun och såg mest ut som ett gråtande barn.

Märker att det här med att följa någon annans idéer och teman nog gör något med mig eftersom jag känner mig attans missnöjd med vad jag levererat. Borde innebära att jag lär mig något nytt än att köra i gamla hjulspår. Försöker hålla mig till att rita första tanken och att göra det snabbt. Får se var det leder.
Det som dock är konstant är att bilderna hittar hit via Instagram och andra appar. Hittar inte batterierna till kameran så mobilen får helt enkelt duga

3 kommentarer:

Anja Wettergren (Wren E. Gade) sa...

*GILLA!* sjukt fina!

schmut sa...

@Anja Tackar. Själv lite missnöjd som sagt med försöker tvinga mig att tänka i ett nytt mönster med en timmesarbete som följer min första idé. Annars är risken att jag sitter i dagar och pular med samma grej

Anja Wettergren (Wren E. Gade) sa...

Vet hur det ar, innan jag borjade jobba med att mala var jag *aldrig* klar med nagonting men nu har jag deadlines jag bara maste passa sa har fatt lara mig att fokusera. Sa ja, bra grepp dar med en-timmes deadlines tror jag :)