fredag, februari 08, 2013

Smör på en gås?



När Munny ändå behövde en grundsprayning (chockrosa var det närmsta ok jag hittade i vår lilla stad utan att springa av mig benen)  passade jag på att provspraya en Dunny jag hade dubletter av.

Ska jag vara riktigt ärlig hade jag egentligen velat spraya båda då jag tycker de är rent vedervärdigt fula, men Iggy ville behålla en i original. Först hade jag en del samvetskval om att spraya om en samlarfigur, ett konstverk som någon verkligen slitit med och som andra (nog) vill ha, men vinylsaker kostar pengar och jag ville ha en till att måla.

Egentligen borde den nog sandpapprats först men jag tänkte att man kunde ju likväl prova.
Färgen rann av som på en...vällackerad vinylleksak. You live, you learn. Här är mannen före och på Vine finns själva sprayning där man ser att det inte ens fäster utan smälter ner. Munnyn ovan (i krukan) hade nemas problemas och där satte det sig som om han hade dyraste primern från Lancome.

Inga kommentarer: