måndag, mars 04, 2013

..

Emellanåt kan jag fastna i tankar kring döden. Som alla andra. Dock funderar jag inte så mycket på döden som övergång eller händelse, utan de som orsakar den. Jag har aldrig förstått våld eller våldsamma impulser. Hur folk kan följa en tanke och kanske inte bara skada någon annan utan fokusera på att ta bort någon annan. Att se ljuset slocka och inte kunna komma tillbaka.
Man behöver inte vara troende för att se allt värde i liv och vilket förbannat slöseri med livskraft, kärlek, minnen och idéer det är bakom alla dråp och mord.
Det är ett av problemen jag har med min mor - hennes våldsamma impulser. Hur hon har följt dem, t.o.m sett ljus slockna och inte visat ånger. Hur hon inte kunnat förtäras av allt hon sett och gjort?

Ikväll fastnade jag än igen i dessa tankar då jag hörde att en konstnär jag följt via dagböcker och communities genom åren hade blivit mördad. Fina Foxy goat aka Lisa är nu ett ljus som slocknat, ett sådant förbannat slöseri med livskraft.

Inga kommentarer: