onsdag, mars 06, 2013

Stabilo Woody

Jag brukar inte skriva Köp nu!-poster men ibland blir jag så till mig att jag kanske borde bidra till ökad konsumtion... miljöförstöring och ond bråd död.
Precis där med det fina ordvalet lyckades jag väl flå detta som recension och konsumtionsrekommendation, så då kan jag fortsätta med gott samvete:

Iggy älskar att rita. Jag älskar att rita. Var vi än är vill hon ha med sig konstnärsmaterial men inte särskilt mycket är gjort för utflykter då allt smått är trist och allt roligt skrymmande (enligt Iggy).

Har ett gäng minipennor (från Tiger) som jag alltid har med mig men deras färgintensitet är föga imponerande. Hittade då Woody, en pennkrita från Stabilo som är liten, väger inget och är nästan oförstörbar. Vaxig penna som när man arbetar upp lager går att sudda/integrera som en oljepastell samt är vattenlöslig så den går att använda till akvareller.
Iochmed storleken så är det svårt att få till en bra spets för detaljer, men det är det enda negativa.
Klart förvånad att jag inte läst fler inlägg om och med dem, men det kan bero på att de efterträdde Stabilo Tone vilka ska ha varit helt fenomenala.

Nedan ser ni en skiss på grovt kvistpapper med bara Woody; lätt blanda till nya färger men detaljerna får hålla sig på skisstadiet, dvs borta.

Inga kommentarer: