tisdag, maj 07, 2013

Finansiellt vakuum

Inte mycket händer på den här södra fronten mer än ångest över att inte ha några inkomster (sjukskriven student utan csn är fatttigt) gräl på kroppen för att den inte vill fungera (skitkropp, lyd, annars får du ingen mat!) samt att jag ritat drösar teckningar (tills pappret tar slut). Med drösar menar jag just det, minst en om dagen.

Iochmed att jag har använt tecknandet som smärthantering så föddes tanken att jag skulle kunna ta betalt för vad jag gör? Sälja det som redan ritats och kanske ta beställningar på nya personliga illustrationer? Jag må inte vara ens halvvägs till att vara en Anna Ileby men jag har en någorlunda personlig stil och tar inte vettlösa summor då jag inte är varken utbildad eller annat än ökänd, utan mest ytterst fattig.


Just nu deklareras det som hobby men kommer med all säkerhet att ingå i makens bolag han startar upp nu. Det är alltså vitt. Det som finns på Instagram går att köpa i mån av tillgång (några är redan paxade) till ett pris av 499: stycket.
Riktlinjen för en beställning av nytt porträtt är 599:- för ett litet (A5) (mixed media) porträtt och 999:- för ett större, dvs A4 ritat (mixed media). Jag kör oftast på akvarellpapper med grafit, posca, touch, promarkers och akvarell, men ibland, som ovan, kan det bli annorlunda. Fråga och föreslå! Kontakta rugbybeauty@gmail.com
That being said, please feed me!

Inga kommentarer: