söndag, juni 16, 2013

Annonsera inte mera

Läser inte särdelens mycket bloggar längre. Det är samma gamla vanliga länklista jag återvänder till och det hittas sällan något nytt. Inte många startar en ny blogg 2013 och än färre skriver mer och oftare idag än förr. Chanserna att hitta något nytt är således tämligen små. När jag väl vågar mig utanför min bekvämlighetsradie så är upplevelsen nog inte långt ifrån en äldre man som ser ungdomen av idag, hytter med käppen och gormar "Ska det vara så här? Det var bättre på min tid!"

Och visst, den gamle gubben i mig grymtar lätt när jag möts av alla annonser, hytter med käppen när jag ser alla sponsrade inlägg och tackar min AdBlock för att den skonar mig från delar av skiten.
Det är kanske även med hjälp av den som jag inser hur många aktörer det finns på marknaden som riktar sig till just bloggare och tanken om att tjäna pengar på sin vardag.

Det förklarar dock inte varför folk kan tänka sig sluta avtal med företag som Bloggerfy där annonsörerna författar inläggen? Vad hände med den personliga stoltheten och integriteten? Kastade vi den när signade upp för en blogg?

Inga kommentarer: